Storing elektriciteit of verlichting

Storingen op het gebied van elektriciteit kunt u 24 uur per dag telefonisch bij ons melden via telefoonnummer 0341 41 68 94

Let op! U bent zelf verantwoordelijk voor een aantal zaken. Als wij deze voor u oplossen, ontvangt u hiervoor een rekening. Om dit te voorkomen, adviseren wij u dat u, voor u ons belt, onderstaande zaken stap voor stap controleert:

  • Heeft u de zekeringen in uw meterkast nagekeken?
  • Staat de aardlekschakelaar ingeschakeld?
  • Doorloop de stekkerproef. Dat doet u als volgt:
    - Schakel alle groepen in uw meterkast uit of verwijder de zekeringen van de groepen.
    - Verwijder in uw gehele woning alle stekkers uit de stopcontacten. Vergeet de stekkers in bijvoorbeeld uw schuur of berging niet!
    - Schakel de aardlekschakelaar weer in.
    - Schakel de groepen in uw meterkast opnieuw in.
    - Plaats nu alle stekkers één voor één weer in het stopcontact en zet daarbij ook de apparaten één voor één aan. Wacht tot het apparaat automatisch aanslaat voordat u verder gaat met het volgende apparaat.
    - Valt de aardlekschakelaar opnieuw uit op het moment dat u een stekker in het stopcontact steekt of een apparaat aanzet? Dan is dit de oorzaak van de storing. Zorg voor reparatie of vervanging van dit apparaat.
    - Zorgt geen van uw apparaten voor problemen, maar blijft de stroom toch uitvallen? Controleer dan eerst of er geen sprake is van overbelasting. Blijft uw aardlekschakelaar uitvallen? Dan zit het probleem waarschijnlijk in uw installatie. Neem dan contact met ons op.

Deel deze pagina